DET VIKTIGASTE MÅSTE VARA ETT SJÄLVGJORT ExxXPERIMENT - Om den fria villjan spänner mellan grunden och utgångspunkten från bara Gud Den Högste (Innersta) och det Kroppsliga och livets extrema och hämmade lilla sorts andlighet.

... och ... : HYPOTESEN OM VÅRT BEHOV SOM ÄR ETT MÅSTE FÖR FRIHET - Summering om friden i modern tid:
Gör ödmjukt på dig själv experimentet om hyposen av gott och ont, själens och Gud den Mest Högsta (Innersta) existenser. Hypotesen om vad detta behov av gott är. Alltså:
"BEHOVET AV EN GUDOMLIG FINAL FÖR DET ABSOLUT ALLT SKA FORTSÄTTA TILL BRA OCH BÄST. SJÄLEN ÄR DU. VÄRLDEN FÖR KROPPEN ÄR LIKT VAD GUD ÄR FÖR DIG. TESTA DEN HYPOTESEN. TRO DET."
-
... och ... : Först: Det är om frihet kommer ur frid. För det andra: Introducera sig i jämställdhet till närvarande via typ allomfattande språklig översättbart och formulerande om det grundläggande ges en möjlig flexibelitet till faktisk gemenskap. För det tredje: Enad är snällhet och styrka i nåden. För det fjärde: Det bästa av allt och fortsättningen på det och absolut allt kommer bara ur rätt utövning och prövning om hyposen om en Gudomlig Final på ens själ.
-
... och ... : I frånvaro av saknad lycka och närvarande lidande är en motivation. Den andra motivationen är att man blir sannolikt bara besviken på vara snål i pröva ut hyposer, istället för i absluthet förneka dem i förväg, så som naiva och fördomsfulla människor alltid gör. Ibland är det bättre hitta en ödmjuk vinkel på närma sig något än att förkasta det helt och hållet, om det går göra i sanning och liten mängd (alltså experimentellt). Lura inte dig själv till stoppa dig i bekvämlighet och inte våga kämpa för ändra vad som fötjänar hopp. Och alltså hitta gränserna så ödmjukt som möjligt och va inte lat eller disträ om din makt så den aldrig blir till nytta och nöje.
...och ...:
 1 - freden som Urspunget och chansen.
2 - Initiativ/försök och uppmärksamhet till minne som gör  skapande/ny-variation och sen evigheten med bästa genom vad gott och ont sker hos dig själv och experimentellt. Så först är din själ hos den högsta födantunnade/fatade G-d/d-. .
(3) - Där finner vi med vår makt som vi reda fått som gåva till be om mer för rättvisa och lycka till allt och först den gudomliga världen ska uppenbaras och ses och jobbas med för finna hjälp till en plan att få från G-d den högsta, de s.k. högre makter. Så då vi nått finalen eller ditåt i jobbar med den gudomliga världen så är himlen här på jorden i vårt liv... genom det inre... leder till en final om fullborda detta gudomliga potential hos varje själ. Det är nummer tre/3. "Symbolen" (fråga och sök den) visar detta som hypotes och direkt om gott och ont.
Fyra/4 - Att följa planens mål och lyckas med den på något vis.
... och ...:

Vad balanserar upp människans mest grundläggande behov så de även kan komma till mer nytta och inte bara nöje, så är det kultur. Den bästa kultur upphöjer vad som är mest centralt om vilket är menat vara ett äventyr, ett hopp (hypotes att tro för försöka tills svar kommer), något mesta/största som även duger att allra främst bemästra att förstå och se vår potential i ljuset av, allt detta om vad som kommer oss närmast inte en kultur som virrar bort och förströ sig i annat eller som stressar sig i vad som kommer bara göra oss till en kugge som slits ner och försvinner med tiden likt kroppen har sin tid för sina begränsningar av sjukdomar och annan ohälsa till trots avsides från en sund fysisk gräns.

Dessutom att röra sig i en ritual/tradition, kulturellt, språkligt tecken gör mer än bara sitta och inte använda kroppens rörelse i balans till själens mänskliga formande som jag sa i denna mening.

-
... och ... : Det var allt summerat.
- ''Andra symboler är om:
Jobb är delvis och i grunden för behoven:
 
Luft för Andas energi givande syre mfl nyttiga gaser.
Vatten för Dricka. (Eller vatten i saft )
Jord i form av liv för energi till hålla formen.
Dessa är i världens fysiska lagar alltid från världen utifrån till kroppen via näsa och mun till antingen lungorna för luften, vatten och flytande för smakas och smörja tungan och magsäcken och tarmen, och jord i form av liv äts med tänder som tuggar och magsäcken och tarmen (bland annat bröd men även kosttillskott när man är frisk. Och då man är sjuk blir det dropp och tabletter mm ).
zzz...
Sömn är som att överlåta kroppen till vi vilar vårt mentala styrande av kroppen till olika mål, så den får tid till sig själv och sina mål i världen för hämta krafter bygga upp sig själv och balansera sitt liv
.
Annat som vi själva bygger upp och alstrar till oss är ofta från de förra sagda källorna för tillfredsställa behoven.
 
Värme.
.
 
Rörelse.
 
Och sinnena och program banorna i hjärnan är delvis styrda av oss men kunde räknas beroende av världen kommer oss nära och är Omkring oss, större än oss och har energi och näring vi kan ta upp och använda.
.
.
.
Sen finns det äktenskapligt, sex mellan manligt och kvinnligt och variationer på det så länge funktionen ger harmoni och får fungera /*, som är till någon annan, men som inte är hela världen eller världen. Behärskning av sig från nöja sig med annat skönt kommer via elementen visualiseras som förenklade vis av saker omkring oss som hjälper oss med dessa behov, och vikten av behoven är att de finns hos människan själv. Detta är hemligheten för slippa sexuellt våld, frustrationer och pervesioner får utlopp.
(/* = Vad vi offrar och ger tid till som ritual och riktande som metod och medel.)
.
Nu till det mest mänskligaste:
Vi har fritt minne och fri vilja, alltså vi har början i vår egna hand till vår fortsättande av chansen från fatade G-d den Mest Högste.
 Vi har med andra ord makten ta initiativ,  ett val skapa/göra nytt och komma tillbaka i ny tid för sånt en själv redan har.
---
 
Kroppens mer fysiska och biologiska sida är behoven att hålla formen som en kropp till sig som människa.''
.

-
Som sagts kultur kringgår att sexualitet och människans hinder till undermålighet och tröghet som  obalansen till djuriskhet har som motpol i människan. Andra änden så är vi för hårda och elaka mot oss att bara fastna i ytliga eller separatistiska former som vi märker en mängd kultur kan bara ha eller missbrukas till. Kulturell fanatism och onaturlighet är något dåligt och är vad jag menar vi ska undvika, dessa kommer närmande till vad som är mer individuellt och dess rot som kroppen och livet är för detta själsliga. Alltså vad vi har den ovärderligaste försöket till framgång inom, frågan varför det har det är i längd uttalat att fokuseras på detta inlägg.
.
.
-
SE EFTER DIG... ...När du väl minns dessa ord på något vis rätt framställt, så kommer du se deras tyngd, inget blir lättare om man missar det som är centralt och allsidigt om detta...
INITIATIVET ÄR DITT, för du är en själ också... utan frihet skulle du inte kunna göra detta. Och all frihet kommer ur frid, eller vänder sig emot bara ta ut sig över andras bekostnad i sin fräckhet och bedräglighet.
-
Se det som att din själ och Gud är som en hypotes som för de som vet utlovar det bästa och fortsättningen på det, allt som är rättvisa och skönt. Om du inte prövar den så kommer du inte veta själv, det som är nu och här visar så mycket som skulle vara bara begrännsningar eller förströelser som missar ta vara på ALLA BEHOV en mänsklig varelse har om vi har en själ. Att inte vårda sina behov gör ju att ens existens blir hotad av dig själv, sakta men säkert sinar brännslet. Eller så kommer något övermäktigt och uttnytjar din svaghet, för den vet mer än du och vill det ska förbli så. Om du inte har ansvaret för vad du söker, så kommer andra i värsta fall kunna ta uttnytja dit läge. Frestelsen att bli uttnytjad kommer med undermåliga belöningar, som framstår större än de är. Och då du väljer dessa i din frihet, så kommer inte högre goda makter in till undsättning, för du vill inte vara mogen och lyssna och balansera ut perspektiven. Goda personer tvingar inte krigiskt på andra så fred slutar vara målet.
Den fria villjan spänner mellan grunden och utgångspunkten från bara Gud Den Högste (Innersta) och det Kroppsliga och livets extrema och hämmade lilla sorts andlighet:
-
SVAR HÄR OCH NU - gör vi inget så kommer inget, det tar en tid, men inte behöver vi vänta till efter döden.
-
...heter existerar... eller varande?...:
 
# "Vad för gudomligt?
Tanke till minne. Initiativ till minne för att testa (experimentellt och i liten mängd som är tillräcklig med total kontroll) urskilja med initiativ för vad var och ens grundläggande goda integrerar ens bästa som ett behov, likväl dess fortsättvarande. Allt för undvika och stoppa i frihet i frid allt oväl/lidande och orättvisa varav den mest viktiga är central och nära runt det som några.
Resultatens början är sanningen hur ens vilja påverkar ens liv och själ och andras. Så när en ser, så kan man göra det stadigaste beslutet om att hålla och gå med det bästa.
Därpå kan en få försöka sig på den andra hypotesen av hur existerar Gud den 
Allra Högste (eller Innersta) och hur vi påverkar allt som existerar. Om vi inte ser efter på det gudomliga och försöker testa en sådan hypotes kommer ångern och besvikelsen göra dig lida och dessutom kommer du inte längre, för du betalade för det, du må då inte existera som du, ej heller vara andra till hjälp eller ha vadsomhelst för njutning från världen och det okända och överraskande. Helt enkelt konsekvens att den som ska ta om hand om sina behov inte gjorde det, då det möjligen var bara du som kunde hejdat att allt rann bort och vända det till fylla på. Va positiv och full :-) 

''Frid vare med er, så välkommen att lyssna/se'' ca sagt i boken: The Sacred and the Profane av Rabbi Désirée R. Ntolo. ''Esséiska tankar''... ''Världen för kroppen är likt vad Gud är för dig. Testa den hypotesen. Tro det.''

 
-
Det kompletta och Mer mogna barnsliga är via: Bön är som att äta, du lever på världen. Samma sak med Din själv med och från Gud.
 
Så att säga med andra ord:
 
 
 
Om man vill se än att förbli ovetande för envis vana eller rädsla, varaf bägge avfärdar Mer af det bästa Och DET ENDA SLUTGILLTIGA ELLER FAKTISKA. För att förstå att Claude Vorilhon (Rael) har Ljugit för er eller erbjuder er lögner:
 
This book is for the downtrodden, the much lied-to, the much-despised ordinary people. But these people should know that they place those Religious leaders on the pedestals they are occupying now; and therefore they must be told the truth, and they should demand the truth. They must be given God, not human religions, human doctrines, human laws or human dictatorships in God’s name. They must be shown the way back to where they came from!
 
-THE SACRED AND THE PROFANE, Desiree R. Ntolo
 
 
......................
 
Den egentliga Lyckan, friheten och rena respekten och omtanken, för det roliga och trevliga och äventyrliga och sunda. Allt ligger i ens vilja, har inte denna chans något att uppskatt omvårdas? Ges inte NÅGOT MERA bara ifrån detta, alltså även det enda som RÄKNAS i slutändan? Konsekvenserna af att spilla och vara destruktiv kommer inte alltid på en gång eller i smärta... MEN LIKA SÄKERT ATT EN KRAFT FAKTISKT FINNS, så kommer resultatet att sammlas enligt den Kraften. Därför läs noggrant boken The Sacred and The Profane af Rabbi Désirée R. Ntolo, vänligen begrunda även följande ord:
-
Omvändelse och etaberandet af hållbara förändringar:
Rätt värderingar i vår tankefrihets motståndskrafighet, om vi nåt dit till vår unikhet, är praktiska och verkliga faktum mer än allt annat om så jämfört. Vi är inte kuggar eller kungar i livet för sig själv bara, ingenting af det har Det mesta af vår potential att göra. Du ägar aldrig livet så pass mycket, än om du går runt hög och berusad på nedleva det så. Rent intimast kommer bara ditt bästa fristående del, du själv. Inte din identitet och kropp och hjärta. Det är inte bäst en fråga om övertrumfa och distansiera sig från livet och sitt hjärta, utan att vända sitt hjärta till ljust i frid. Stärka dig själv i attityden och motståndsvilja för stå upp för dig själv, om inget annat ändå i din inre ros tålamod tills chans kommer för leva ut det. En bön eller tillägnad handling som ändå misslyckas kommer bli lyckad när Gud vill. bAra om du fortsätter försöka och är ödmjuk nog att tro och växa/mogna som människa. Alla människor är barnsliga och som därmed även är inte alls alltid med ren illvilja eller dumma för det. Bara barnsliga och oförmögna, än om potentialen vilar i dem, att göra mer. Alla gör därför ibland fel i ta på sig för avancerat som de stressar eller böjs till, samt eller klarar inte ha det roligt och trevligt på sätt som de inte kan leva upp till de lite mer mogna nivåerna att bära eller vara i tillstånd af.
Glädje är en urkraft, frid är mildhetens längd och ständighet. Inget mer utan fridens balans och bärande egenskap, så att säga respekten är i grunden ödmjukheten att vi har ingen frihet utan vårda om vår relation till Gud, så som vi måste vårda om världen för vår kropps skull. Märkligare är det inte.
Man kan inte bara fästa sig vid försöka förbättra eller stanna vid vad man har för sätt nu, vara autonom utan uppskatta orsaken till det tillståndet och om vad som görs i vår makt till en nackdel och konsekvens vi kommer finna vara en olycka när den kommer. Vi kan se allt här och nu. Att bara få vad man vill från vad man bara är van med eller är rädd eller distraherad till kommer att bedra en i sin fräckhet eller njutning.
Vi alla KAN och har vår makt, bara villjan som saknas och successiv och enträgen strävan att se ljuset i jämförelse och triumfera i uppskattat värde över dumt och dåligt, samt ondskan och perversioner. Perfektion även om vi aldrig är helt perfekta... överlaga utfallen som lägger meriten, rätt?
 
 
Och må välmående och kämpande, samt säkerhet och sanning leda dig. Allt är inte bara din vilja. Att vara eller inte vara...
-
 

"HYPOTESEN/MÖJLIGHETEN OM BEHOVET AV EN GUDOMLIG FINAL FÖR ABSOLUT ALLT SKA FORTSÄTTA TILL BRA OCH BÄST. SJÄLEN ÄR DU. VÄRLDEN FÖR KROPPEN ÄR LIKT VAD fatade G-d den mest/störst perfekta och mest/störst annorlunda ÄR FÖR DIG den mindre perfekta och invånare exakt som andra. TESTA DEN HYPOTESEN/MÖJLIGHETEN. TRO DET.

Tanke till minne. Initiativ till minne för att testa (experimentellt och i liten mängd som är tillräcklig med total kontroll) urskilja med initiativ för vad var och ens grundläggande goda integrerar ens bästa som ett behov, likväl dess fortsättvarande. Allt för undvika och stoppa i frihet i frid allt oväl/lidande och orättvisa varav den mest viktiga är central och nära runt det som några.
Resultatens början är sanningen hur ens vilja påverkar ens liv och själ och andras. Så när en ser, så kan man göra det stadigaste beslutet om att hålla och gå med det bästa.
Därpå kan en få försöka sig på den andra hypotesen av hur existerar Gud den
Allra Högste (eller Innersta) och hur vi påverkar allt som existerar. Om vi ser efter på det gudomliga och försöker testa en sådan hypotes kommer lugnet vara seriöst/allvar och uppriktigt till dig själv. Och dessutom kommer du längre, för du betalade för det, du må då existera som du, eller vara andra till hjälp eller ha vadsomhelst för njutning från världen, eller alla tre med det okända och överraskande. Helt enkelt följden att den som ska ta om hand om sina behov gjorde det, då det möjligen var bara du som kunde ha det till fylla på. Va positiv och full.
Gör ödmjukt på dig själv experimentet (det i liten mängd bestämda och kontrollerade) om hyposen av gott och ont. Ett gott är om frihet kommer ur frid. Det goda Introducera sig i jämställdhet till det närvarande. Via typ allomfattande språklig översättbart och formulerande om det grundläggande ges en möjlig flexibelitet till faktisk gemenskap. Och tre: Enad är förlåtande som snällhet och styrka i nåden. Bara det bästa av allt och fortsättningen på det och absolut allt kommer bara ur rätt utövning och modet till prövning om hyposen om en Gudomlig Final på ens själ, samt det den innebär i detalj.
Och må välmående och kämpande för det möjliga, samt säkerhet och sanning leda dig. En del är bara din vilja för att vara eller inte vara."
 -
Frälsningen kommer med ditt initiativ, var och ens egna hjälper sig själv. Bara en själv kan hjälpa sig själv. Världen kommer fyllas av dem som gör det, om något är individuellt så är det det. Lärare kommer bara vid sidan av detta och gör mycket väl i det de hjälper dig med, men grunden är inte där. Alla som inte finner sig själva ta vara på godhet, kommer inte kunna lita på sig själva för stå på egna ben i något, lät att även ondska uttnytjar ens frånvaro att vara hel som individ och nå hela sin potential som berikar allas liv som bäst genom ditt ställningstagande och grund av initiativ för vara i fred och frihet till glädje och lycka.
-
TVÅ MYCKET VIKTIGA AFFIRMATIONER:
Mest Grundläggande:
"Och HYPOTESEN/MÖJLIGHETEN OM BEHOVET AV EN GUDOMLIG FINAL FÖR ABSOLUT ALLT SKA FORTSÄTTA TILL BRA OCH BÄST. SJÄLEN ÄR Jag. VÄRLDEN FÖR KROPPEN ÄR LIKT VAD fatade G-d/G-d-nn-. den mest/störst perfekta och mest/störst annorlunda ÄR FÖR mig den mindre perfekta och invånare exakt som andra. TESTA DEN HYPOTESEN/MÖJLIGHETEN ELLER MINNS DET NOGRANNASTE ORDNADE SVARET OCH ANVÄND DET HÄR OCH NU I LIVET. TRO DET.
Och ett: gör eller har gjort ödmjukt på mig själv experimentet (det i liten mängd bestämda och kontrollerade) om hypotesen av gott och ont. Gott är om frihet kommer ur frid. Och två: Gott är Introducera sig i jämställdhet till närvarande via typ allomfattande språklig översättbart och formulerande om det grundläggande ges en möjlig flexibelitet till faktisk gemenskap. Och tre: Enad är förlåtande som snällhet och styrka i nåden. Och fyra: Det bästa av allt och fortsättningen på det och absolut allt kommer bara ur rätt utövning och modet till prövning om hypotesen om en Gudomlig Final på ens själ, samt det den innebär i detalj.
Och må välmående och kämpande för det möjliga, samt säkerhet och sanning leda mig. En del är bara min vilja för att vara eller inte vara."
-
Sekundär affirmation:
Mindre perfekta och invånare exakt som andra moder/fader/drottning/kung vår. Mindre perfekta och invånare exakt som andra gud/gudinna vår.
Jag som är i himlen, helgat varde mitt namn.
Tillkomme mitt rike. Ske min vilja på jorden så som i himlen. Ge oss vårt dagliga heliga bröd och heliga vatten.
Förlåt oss våra skulder liksom vi ska förlåta dem som står i skuld till oss.
Utsätt oss inte för frestelse utan fräls oss ifrån ondo.
Ty mitt är riket, makten och äran i evighet.
Livets erfarenhet och tid är om min gudomliga final som ger det bästa och fortsättningen på det, den kommer via sök eller lär orginal jag med sitt orginal minnandes. Bara kommer frihet ur frid, så led friheten till frid var än något ska påbörjas. Lugn utan lyssnande är inte friden som är grunden för allt, som den sol jag är praktiskt. Sen utveckla sträck ut detta. Världen för kroppen är likt vad den mest/störst perfekta och mest/störst annorlunda fatade G-d/G-d-nn-. är för mig.
Amen."
-
- Affirmation 3? eller 2b (Alltså: Sekundär affirmation andra formen): Samt versionen med Den mest/största perfekta och mest/största annorlund fatade G-d som är ihop med tillägget ´Livets erfarenhet och tid är om min gudomliga final som ger det bästa och fortsättningen på det, den kommer via sök eller lär orginal jag med sitt orginal minnandes. Bara kommer frihet ur frid, så led friheten till frid var än något ska påbörjas. Lugn utan lyssnande är inte friden som är grunden för allt, som den sol jag är praktiskt. Sen utveckla sträck ut detta. Världen för kroppen är likt vad den mest/störst perfekta och mest/störst annorlunda fatade G-d är för mig.´ .
.
OCH två till lättare att kommaihåg för de är så få ordiga i meningar, är följande:
-
Sen ibland räcker det att tillägga korta ord som bara det fatade namnet och din själ, löst för hålla jobbandet uppe. Till sömns är det bättre var mer långordig och mindre meningar. förutom bara säga de förra två som kan ges en eller flera symbol former.

Jag är ingen expert jag prövar ut detta... jag ser detta som grundläggande tankar, som kan varvas med att istället säga som långordigt, som jag sa i för dessa två sista affirmationer, så duger det att läsa de tio budorden från 10 till 1 för sömn och avslappning.

Affirmationer... here I come.

.

Då du läser budorden är det bäst att du själv ser namnen tala om dig eller någon i skapelsen. Och sen innan du säger det så hittar du sättet att mena något större som födantunnas till bokstäver konsonanter. Detta större ser du inte i din tanke som namnet du ser framför dig utan håller minnet på se motsattsen till det ljusa i form för namn på G-d Mest Perfekta och så vidare, så ser du till minnas mer namnet kan vara för andra än detta. Namnet är oftast i början bäst inte säga... utom då man är säker på rätt vis. Och det passar ändå bara ibland vi är av två olika världar samlade på ett ställe.
-
Budorden läses omvandla till födantunnade/fatade namn och se i grunden det stavade för tala om skapelsen i sin tid och kanske mest särskilt i börjans grund som nybörjare och för lägga de rätta refelxerna till senare tider.

Baklängesbudordentiode:

Tro på hopets och modets hypotes... kraft ur repition: Du kan läsa om Gud till fatade G-d, samt ta förgivet du vet det är en hypotes (möjlighet), du säger det för fokusera och koncentrer kontrollen över inte försvaga minnet av det, för annars kan du inte mäta och se då det kommer.

Utan ondska oavsett i överlag och tillräckligt mera än det motsatta. Lagarna var gjorda för människan; människan var inte gjorda för lagarna.

10 - Jag ska inte ha begär till min grannes hus, hans fru, hans manliga tjänare, hans kvinnliga tjänare, hans oxe, hans åsna eller någonting som är min grannes. (Va önskande angåend vis i min artighet till främlingar och så, inte vasst, hårt eller tyst... vad som för övrigt kan sägas blir risk för kriminellt och dåligt)

9 - Jag ska inte bära falskt vittnesmål gentemot min grannes.

8 - Jag ska inte stjäla.

7 - Jag ska inte utföra förräderi/otrohet/illojalitet (utifrån om det är ett löfte om avstå flexibilitet i mål, beslut eller planer i synnerhet löften/edar/sväranden, allt får det inte vara lov att vara, hänger det på vad löftet knyter sig till och ges utrymme för, något som ska vara i min makt att ständigt hålla, helt ensam blir det dessutom nästan omöjligt eller mycket svårt för människan i skapelsen). Löften upphävs från den som gavs makten, löften handlar om ge bort sin makt. Men inte bara det utan att ge bort det som kan bli ibland valt som det största bort givandet av makt och ta det största ansvaret. Gör inte vad jag inte är bemyndigad i, det finns mycket som människan är som ett barn i, så mycket att utveckla eller växa i. Det är även moget att kunna lita på högre makter, se bara till att jag rör mig vidare och inte på alla vis har högre makter som kommer över mig i nivå om jag själv gör mer nytta att höja mig till deras nivå.

 

6 - Jag ska inte mörda (som orent spillande och söndrande, alltså inte förstöra och skada).

5 - Hedra min fader och min moder. Så att mina dagar må bli långa i det land vilket min Herre min Gud ger mig

4 - Komihåg Sabbths dagen håll balans i vila och jobbande (i regel sker det jobb oftare eller mera uttryckligt i mängd än vila) , så det är heligt. Exempelvis: sex dagar ska jag arbeta och göra allt mitt arbete. Men den sjunde dagen är Sabbath för min Dam/Herre min Gud. På den ska jag inte göra något arbete, varken jag, min son, min dotter, min tjänare, varken min kvinnliga hjälpreda/stödjare/assistent eller den manliga, samt min boskap, min gäst som är främlingen inom mina dörrar/portar:

För i sex dagar gjorde vi himlen och jorden, havet och allt som är i det, och vilade på den sjunde dagen: därför välsignade Gud Sabbath dagen och helgade den.

3 - Jag ska inte ta Damens/Herrens min Guds namn för ödsligt förgivet, som något värdelöst; för min Gud kommer inte hålla dig skuldfri som tar Hens namn som något utan effekt och betydelse.

2 - Jag ska inte göra mig några graverade bilder till oss själva, eller någon likhet av någonting som är i himlen ovan, eller det som är i jorden nedan, eller det som är i vattnet under jorden. Jag ska inte buga mig för dem (mena näring kommer helt i grunden från dem, då jag tänker och är inte bara ett djur eller bebis till närvaro i kroppen, samt inte stödja mig på dem som det mest grundläggande), inte tjäna dem (ta om hand om dem som främsta mål som är det mest grundläggande): För du Gud som är min Gud, är en svartsjuk Gud, besöker orätten av fäderna upptill barnen framtill den tredje och fjärde generationen av dem som hatar Gud; Och visar nåd för tusentals av dem som älskar Gud, och håller Hens budord.

1 - Jag ska inte ha andra gudar istället främre än Gud den Mest Högsta.

Budorden tio som helhet, akta namnen på den gudomliga världen, som då det är sagt blir ett viktigaste besöket av gudomligt - något att ta med allvar/frid och kunskaplig anda.

Och (ledaren av) Elyonin uttalade alla orden i den form som finns av budorden i bibeln, sade: Jag är Yahweh er skapare, vilken som har fört er ut ur landet av Egyptien, ut från huset av fångenskap. Och alla tio buden blev uppräknade.

God natt, jobba dag och vila lugn och ifred.


RSS 2.0